torsdag 31 maj 2012

Puh!

Har en förmåga att inte kunna hålla mig till mina planer. Jag har ju haft en To do-lista som jag planerat inför den sista bråda tiden, men hela tiden avviker jag från den. När jag ska städa ur kylskåpet kommer jag på mig med att städa ur badrumsskåpen ( som inte fanns på listan) och när jag ska tvätta fönster i kvisten så planterar jag plötsligt om en blomma. Jag är helt hopplös. Fint blir det lite överallt, men hoho vad jag ger på och vad allt tar tid. Imorgon är den dag då jag måste sätta i högsta växeln och hoppa över allt onödigt annars blir det panik på kvällen. En jättefin stund hade jag och äldre dottern på morgonen då vi var och lyssnade på högstadiets genrep med ett 40 minuters medley på låtar från 2000-talet. Vilka förmågor och vilken njutning, helt underbart. Tyvärr kan jag ju inte se högisdottern sjunga duett i avslutningslåten pga att studentdimissionen är för nära inpå. Som vanligt blev jag så rörd över ungdomarnas sång att jag satt och kämpade med tårarna, ett känt fenomen. Morkullan flög sin kvällsrunda när jag var ut och tog in mattorna och gick min sedvanliga runda runt huset för att inspektera trädgården. Nu sjunger tranorna genom det öppna fönstret en nattrudelutt. Gonatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar