torsdag 17 maj 2012

Välbadad

Det var så himla skönt att få en hel kväll i skön samvaro med kollegorna igår. Solen sken, vi promenerade runt i smågrupper på dimorientering och löste gåtor, åt en salig blandning läckerheter och badade tunnbad i många timmar. Skönt var det att simma i det kalla varvet i flera omgångar. Förunderligt lätt flyter pratet på när man sitter inklämd i en badbalja. Idag är jag verkligen len och fin i skinnet. En del jobbprat blir det förstås såna här kvällar, men vi pratade nog mest om allt annat mellan himmel och jord. Sånt man aldrig hinner göra på jobbet. Känner mig så välsignad som får jobba på en arbetsplats med så fina kollegor. Jag vet ju att alla inte är lika lyckligt lottade. Nu känner jag att jag fyllt på alla batterier och är fylld med energi igen :) Kanske jag till och med orkar börja ta itu med kalasstädande och donande. Studentresultatet kom igår så nu har vi en nöjd och glad student i huset. Härligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar