fredag 11 maj 2012

Längtan

Favoritstället
Oj, oj, oj. Jag har så fullt upp på jobbet med allt möjligt, att jag just nu knappt hinner dra andan innan skoldan är slut. Nu har jag haft tid att i lugn och ro prata med en kollega om allt möjligt och det kändes fint. Jag hann berätta om mina planer för oss med klassblogg, dokument på nätet, livestreaming och allt annat som huvudet svämmar över av just nu. Tidningen Läraren kommer och gör ett reportage med oss nästa vecka också, så tills dess borde vi hinna fundera ut vad vi vill ha sagt och visat. Egentligen borde jag nu vara i full färd med att städa och reda upp vårt hus till studentfesten om tre veckor men...här sitter jag. Här sitter jag och längtar till mitt favoritställe där jag kan sitta på en tänkarsten och titta ut över havet. Om nån vecka borde björken se ut som på fotot, full av mössöron och med den skiraste grönska man kan tänka sig. Snart, men inte än får jag sitta på den där stenen och njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar