torsdag 24 maj 2012

Heureka

Äntligen hittade vi, dottern och jag, den rätta klänningen till studentdimissionen. En stor lättnad för oss båda. Dessutom föll den oss båda helt i smaken, smakfull och enkel utan extra rysch och pysch. Skogsutflykten imorse blev toppen. Barn och vuxna trivdes och vi hade en jätteskön förmiddag i skogen. Det var en magisk stund när min grupp elever satt knäpptysta på tuvorna uppe på en kulle och tittade ut över kärret och skrev ögonblicksdikter. Blir spännande att renskriva dikterna imorgon. Ikväll har jag bökat på i trädgården. Jag ser bara mer och mer som jag skulle vilja hinna med där ute före studentkalaset, men jag får nog hejda mig och se till att jag reder upp inomhus först. Tråkigt att städa, fy och blä! Nu måste jag faktiskt reglera min sömnskuld så..gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar