söndag 6 maj 2012

Snörvel snörvel atjoo

Korouoma isfall i Finland
Stor i mun så straffar det sig. Har varit lite stöddig över att jag inta varit förkyld på hela vintern. Nu, kom den, snuvan, och med besked. Nyser och snyter mig om vartannat. Nåja, småsaker i alla fall. Lite vila borde göra susen. Vet inte om jag borde fara och se på dotterns match i blåsten. Har inte tid att lägga mig i nån feber...har tvättat fönster idag med en sorts ångfönstertvätt jag köpte igår. Kan inte påstå att det var nån toppenuppfinning, men jag fick nu åtminstone några fönster tvättade. Läste i Vbl idag ett reportage om en bergsbestigarkvinna från Hfors som sade upp sig från en högavlönad tjänst och följde magkänslan. Häftigt! Igår berättade en vän att han gått tillbaka till sin tidigare befattning med mindre jobb och följaktligen mindre lön. Jag blir så glad då jag hör om människor som förstår att bryta upp från ekorrhjulet och vågar välja livskvalité framom pengar. Bravo dem! Sen blir jag lite sorgsen när jag ser nära och kära som inte vågar göra det de borde, utan sätter sig själva i sista hand. Delvist beroende kanske på avsaknad av självförtroende, äventyrslusta, eller mod. Det får väl vara dagens filosofilektion. Nu väntar broccoliblandning på menyn. Jag undrar om du som läser detta vågar göra de val i livet som du helst vill eller om du i första hand väljer det som förväntas av dig!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar