tisdag 22 maj 2012

Deja vu

Härlig sol idag, men ganska kallt i vinden. Har varit en hel del ute idag, sköönt! Utegy med eleverna. Fick en härlig deja vu-känsla då jag såg hur högstadieleverna satt utanför skolan och chillade i solen. Minns så bra känslan när vi chillade (fast så hette det ju inte på den tiden ) i solen utanför Seminariebyggnaden med ån brusandes i bakgrunden. Har utvärderat 18 rymdprojektböcker hemma på terassen i solen. Tack och lov att man på våren kan göra skoljobb utomhus! Sen har jag hjälpt till på friidrottsspringkväll och delat ut glass åt små ivriga knattar. Skönt var det att avsluta kvällen i skogen där jag med en kollega förberedde en skogsutfärd som vi ska ha på torsdag. Ska bli roligt att visa eleverna "min" skog :) Det soliga vädret ser ut att hålla i sig så jag ser fram emot torsdagen. Nu måste jag masa mig i säng så jag orkar med den intensiva slutspurten på vårterminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar