tisdag 8 maj 2012

sjukledig och effektiv

Vaknade lika snorig som igår. Kan inte påstå att jag varit mera ledig för att jag varit hemma och varit "sjukledig". Jag är inte riktigt typen som tycker om att vara hemma och sjuk så jag har ringt en massa jobbsamtal och mailat en del jobbmail jag inte hunnit med. Jag hade bl a långa samtal med våra duktiga datanissar i kommunen och fick utrett huruvida vi i skolan ska pröva på en Ipad eller en Android-platta typ Samsung. Vi valde att pröva Android eftersom det finns så många gratisappar samt för att Apple har så låsta system. Det blir spännande att se  vilka användningsområden vi i skolan får för plattan. Jag känner mig inspirerad att börja använda googledocuments med eleverna. Spännande att samtidigt kunna skriva på ett dokument, för att inte prata om att samtidigt jobba på gemensamma presentationer. Nåja nog med datasnack för en dag. Naturligtvis har jag också pratat med mamma på onkologen två ggr. Tyvärr fick de avbryta strålbehandlingen idag då hon började kasta upp :( Nytt försök imorgon. Tack och lov har andra släktingar hälsat på henne ikväll då jag helst inte ville fara dit och smitta ner alla cancerpatienter. Nu känner jag mig mycket friskare så kanske det lönar sig att vara hemma och kurera sig istället för att ånga på i halvdåligt skick. Idag har jag också skrivit låånga listor med vad vi ska få gjort här hemma innan vi har studentfest. Lite ökad press på familjen skadar inte :) Maken har varit duktig och fixat lister och grejer på huset ikväll. Nu skall jag fortsätta på skoljobb och fortsätta att förtänga hur underbart länk-räfs-ridväder det är ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar