fredag 18 maj 2012

Måndag som fredag

Kändes som en måndag men var en fredag, hur konstigt är väl inte det? Halvstressig dag som började med att tidningen Läraren gjorde ett reportage om vår helhetsundervisning. Kändes lite fånigt att föra fram saker som varit så självklara för mig och min kollega i så många år och sammanfatta det som nåt nytt och smart, men kanske det inte är så självklart för andra. Vi var ganska ostrukturerade i våra förklaringar, men det blev nu vad det blev. Mellan intervju och simhallsbesök hann jag ringa sjukhuset och planera hemförlovningen av min mamma. Jag hoppas innerligt att hon tryggt kommer att klara sig hemma med de stöd- och hjälpåtgärder som hon får. Otroligt skönt var det än en gång att vandra iväg till stallet för ridlektion. Jag känner mig alltid som en ny människa när jag kommer därifrån. Nu är jag mitt uppe i Hungergames, en mycket annorlunda bok än de böcker jag vanligtvis läser. Den får mig att tänka på George Orwells 1984, lite spooky och skrämmande på samma gång. Ett framtidsscenario man inte önskar sig. Imorgon hoppas jag att jag får mycket gjort på min "to do-lista". Nati!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar