söndag 13 maj 2012

Tacksam

När jag gick ikväll på min skogspromenad kändes det som om jag gick på lätta fötter. Jag känner att jag har så mycket att vara tacksam över. Mitt liv är så fyllt av människor jag tycker om, och jag har en sån fin familj. Det är så roligt när familjen är hel igen och båda döttrarna är hemma. En bonus idag var att jag hade möjligheten att ta hem min mor på permission från onkologen. Dessutom kom min gullesys och hennes man hit på morsdagskaffe. Det blev en mysig eftermiddag med skön samvaro utan stress och måsten. Vi hann prata och vi hann vara tysta tillsammans. Jag har tänkt mycket på det där, hur få människor det finns som man kan dela en tystnad med utan att det känns obekvämt. Min syster är en sån människa, det är jag tacksam över. Det där att vara tacksam över ting, det har kommit med tiden. Men det har jag också fått lära mig av en god väninna. Tänk vad mycket det finns kvar att lära i lIvet, och vad mycket det finns att vara tacksam över...bara vi stannar upp och tänker efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar