måndag 11 juni 2012

Tandgnissel och ärevarv

Började dagen i tandläkarstolen. Jag hör till den minoritet åv befolkningen som inte tycker att det är obehagligt att besöka tandläkaren. Jag antar att det beror på att min smärttröskel verkar vara ganska hög. Det viktiga är att det är en tandsköterska som fixar det där med att suga upp all saluv som hotar att förorsakat översvämning eller kväljningseffekt i käften. Nu råkade det sig dessutom så väl att min tandläkare öppnat en urtjusig mottagning där allt har nyrenoverat och ursnyggt inrett. På väggen fanns det DESSUTOM två jättefina tavlor av en konstnär som jag gillar Linnea Ekstrand. Tänk att dessa tre tandläkare fattat hur viktigt det är att skapa en trevlig mottagningsmiljö. Jep, nu flödade jag ut om morgonen. Idag blev det premiär på nypotatis och närodlade jordgubbar. Nypotatisen smakade så där, men jordgubbarna var jättegoda...speciellt tillsammans med Cavan som min man och jag delade på ikväll, bröllopsdagen till ära. Man kan ju säga att vi ärade den också i och med att hela familjen deltog i If femmans Ärevarv ikväll. Nu har jag semester!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar