torsdag 7 juni 2012

DT

Fick äntligen tid att fixa håret. Skönt att bli ompysslad en stund i frissastolen. På hemväg hittade jag en ny Jersminebuske att plantera istället för den som dött ut i vinter. Den äldsta pionplantan som jag flyttat från mitt föräldrahem har många knoppar i år, jippie! Vallmona har spridit sig massor men jag nänns inte riva upp dem innan de har blommat färdigt. Blåmesen som har bo i holken bakom ladan flyger ut och in hela tiden så jag undrar om ungarna har kläckts. Ikväll klarade vi av arrangemanget åv distriktsstävlingen riktigt bra trots att många nyckelpersoner var borta. Stavhoppardottern försökte tävla tredje dagen i rad, men den starka medvinden gjorde att staven rev ribban på 365, synd. Fotisdottern sprang 100 m och tog en silverplats och var jättenära att klara ett A-klassresultat. En bra kväll. Imorgon skall jag med mamma på kontroll till onkologen, spännande som vanligt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar