söndag 10 juni 2012

Säsongsdebut x 2

Läkarbesöket med mor i fredags gav inget sprudlande besked. Nu väntar vi på ultraljudsundetsökning och sen får vi se vad läkaren säger. Det är att fortsätta ta en dag i sänder. Vädret på fredag och lördag var strålande. Sent på fredagkväll körde jag till sommarvillan. Åh vad det var skönt att äntligen få bada bastu och simma. Som vanligt sov jag jätteskönt vid villan och kände mig så utvilad på lördagmorgon/förmiddag. Sen fick jag göra mig redo och köra till Jakobstad för att inleda beachvolleysäsongen utomhus med en träningsturnering. Det var såå roligt och det gick riktigt bra. Min spelkompis och jag fick delad första plats med ett annat par efter fem matcher. Härligt att få spela många matcher i följd! Efteråt blev det villabastu, simning och bokläsning i kvällssolen. Imorse läste jag ut tonårsbestsellern Cirkeln, nåjaa, vet nu inte riktigt vad jag tyckte. Kanske om man var 17 och inte 47. Jag tyckte sämst om det banala språket. Eftermiddagen och kvällen har jag tillbringat med min mor. Vi hade en skön stund tillsammans. Hon krymper allt mer och jag är nog rädd för att vår tid tillsammans också krymper. Hon är i varje fall en riktig kämpe och ger sig inte i första taget. På tisdag ska hon få åka in till ålderdomshem på intervallvård. Jag tror att det kommer att göra henne gott att träffa lite bekanta och få vara mera social. Skönt var det att komma hem till hemmahuset ikväll. Nu är familjen samlad för omväxlings skull. Fotisdottern hem från Åbo, stavhoppardottern hem från Jyväskylä och föräldrarna hem härifrån och därifrån. Har gått min kvällsrunda och tittat på växterna. Hittade några snödroppsliknande klockor som gömde sig bakom tulipanerna. Klematisen blommar så fint. Underbart med blommor!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar