onsdag 6 juni 2012

Nyttodag

Har konstaterat att jag alltid får mera nyttogrejer utförda när jag är ensam hemma. Stavhoppardottern och maken körde till Valkeakoski på elittävlingar och yngre dottern for ut på byn. Då tänker jag alltid att nuu ska jag bara lata mig och läsa bok, men då blir jag rastlös och sätter igång med tvätt, disk, dammsugning och allt annat som jag plötsligt ser att borde göras. Nåja, bra det med. Har satt ned en massa tid idag på telefonsamtal och på att skicka mail fram och åter om organiseringen av If Femmans tävlingar och ärevarv. Nästa vecka tar jag paus från sånt. Ridlektionen ikväll rensade bort allt organiserande och jag njöt som vanligt. Nu ligger jag och katterna redo för natten i den renbäddade sängen. Mmm! Vad gott det doftar! Få se om göken väcker mig inatt med. Igår natt satt den utanför fönstret och sjöng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar