onsdag 25 april 2012

Smart leksak

I flera års tid har jag ansökt om en Smartboard. Idag installerades en i mitt klassrum. Hurra, kändes som julafton i april. Mina elever har väntat med spänning på att vi ska få ta den i bruk. Imorgon ska vi leka lite och bekanta oss med smartsaken :) Risken är ju nog att den är smartare än användaren, men det bjuder jag på. Ser fram emot att auskultera lite på en närliggande skola och kolla in hur de nyttjar den i undervisningen. Notebook har jag ju nog prövat förr, men nu ska jag på allvar sätta mig in i finesserna. Jag gillade speciellt verktyget som lätt möjliggör att printscreena och som direkt sätter in bilderna i Notebooken. Dessutom kan man direktbeskära och kopiera in. Ser stora möjligheter i undervisningen (gnuggar händerna och småler stort). Nu hoppas jag bara att ingen smart typ tar pennorna som hör till whiteboarden och skriver med dem på smartboarden, oh no!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar