måndag 30 april 2012

Glada vappen


Vappen, eller Valborgsmässoafton som den ju heter, är en så härlig kväll full av traditioner. Ikväll blir det sedvanlig mösspåläggning vid Topelius-statyn och att lyssna på körsång utanför kyrkan. Oberoende av väderlek brukar jag just där få den rätta vårkänslan i kroppen. Jag tycker att det är så fint med vissa traditioner och andra tycker jag är jobbiga. Skulle inte falla mig in att flanera omkring på Vasa torg på första maj. Förskräckligt med allt krimskrams och skräp och alltför  mycket folk.
En torr Cava blir det förstås också!
Vappfest blir det också ikväll, med mina bästa väninnor och deras män. Åh vad roligt vi ska ha, och vad mycket gott vi ska äta. Men först ska jag med en laddning grejor till loppis, puh!
Hoppas att alla får en trevlig Valborg och en fin första maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar