torsdag 10 januari 2013

Ups!

Hur gick det så här? Hör hur folk runt omkring mig är förkylda och haft magsjuka etc. och jag har bara gått och sett nöjd ut och förundrat mig över hur länge jag lyckats hålla mig frisk...tack vare min förmåga att lyssna på min kropp och ge den det den behöver i lagom dos. Samt pga alla vitaminer och antioxidanter som jag äter varje dag. Just så.. Satt och halvfrös i den dragiga tx-salen på lärarmötet idag och ikväll kände jag mig plötsligt ruggig. Hade tänkt fara ut på långpromenad och lyssna på min spännande deckartalbok i hörlurarna, men nu sitter jag nersjunken i soffhörnet bredvid frassen. En rejäl dos krossad vitlök på mitt nybakade sesamknäckebröd, te med ingefära i muggen och en skvätt Laphroag i glaset. Just så..

Längtar efter:
- sol
- knastrande grus
- fågelsång
- blomdoft
- havsbrisar
- simturer i ett varmt hav

Hoppas på:
- att jag är frisk på lördag då jag ska få uppleva Kristina från Duvemåla
- att isen är skottad från snö imorgon kl. 8 då jag skrinnar med eleverna
- att mammas hörapparat är fixad imorgon
- att stavhoppardottern får uppleva pers. i helgen

Tacksam över:
- hur bra jag har det
- att vi hittade en så otroligt fin julgran i år ( som fortfarande värmer mitt hjärta)
- att mina elever gör mig glad
- att jag slipper se skidskytte i tv
- att jag har en IPad och skriva på

Irriterad över:
- att jag är så rastlös
- att jag inte gör något åt min rastlöshet
- att nya serien i tv börjar först kl.22

Det var det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar