torsdag 3 januari 2013

Förändringens tid

Nytt år och nya möjligheter att vara snäll med sig själv och andra. Jag har inte gett några nyårslöften, men jag vet precis vilka områden i livet jag vill fortsätta att utveckla. Ridningen, musiken och idrottandet är de områden jag mår bra av att syssla med och det ska jag fortsätta med. Sen finns det förstås önskemål om ouppfyllda resmål som jag förstås skulle vilja förverkliga. En del hänger i luften beroende på omständigheter man inte rår på och andra måste man bara se till att förverkliga. Jag drömmer ju om att besöka mina släktingar i USA och uppleva ranchlivet i Nevada. Jag drömmer också om att vandra hela Santiago de Compostelaleden i framtiden. Kanske i år, kanske i nästa liv. Jag hoppas det blir i detta livet. Jag borde bara aktivt börja planera för en sån vandring och bestämma om jag vill gå ensam eller om jag vill gå den med någon annan. Nu njuter jag av dom sista lata, sköna och långsamma dagarna innan jobbet kallar. Jag är utvilad, nöjd och snart redo för jobb. :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar