lördag 5 januari 2013

Skidpremiär

Största jobbet var att söka fram skidutrustning kläder, skor, mössa, underställ osv. Kände mig orolig för om min dåliga rygg överhuvudtaget skulle hålla men...den höll och hallåå...den blev bättre. Åtminstone idag kändes den inte styv när jag steg upp. Jag skejtade 7,5 km i mitt favoritspår vid Stjärnhallen i Nyykaabi. Jag älskar att skida där man slipper trängas med folk som antingen ska skidas om eller som man måste släppa om i spåret. Skönt var det att bada bastu vid villan efteråt och festa på räkäggsmörgås och torr Cava. Nu lyser solen på Norrfjärden och jag funderar om jag ska bege mig och hälsa på mamma på bädden först, skida först eller hur det ska organiseras. Vi kollade med Stjärnhallen så det går bra att duscha där efter skidåkningen. Mera vatten behöver vi också till villan och det ska ju hämtas nånstans. Många människor tycker vi är galna som håller på och "prackar" med att vara på villan när det är vinter. Men det är ju vad man gör det till. Det är fråga om organisering skulle jag tro..samt att inte vara alltför bekväm av sig. Nu ska jag söka fram skidkläderna för tydligen blir det skidåkning först på programmet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar