onsdag 11 juli 2012

regnväder = viloväder

Regnet öste ner på villan inatt, och jag älskar att sova på villan när det regnar. Jag älskar för övrigt alltid att sova på villan however. När det är regnigt kommer jag mig för att göra saker, så jag hoppade i bilen för att köra in till stan, Nyykaabi ;) Det jag inte gillar på sommaren är att vi sover längre för varje dag och nattsuddar längre. Imorse (om man kan kalla det det) så steg vi upp halv elva, suck.. Då läste jag på Fb att folk hade cyklat 40 km, bakat bröd och andra diverse nyttigheter. Jag är så enormt lat på sommaren att det är inte SANT! Kanske det kommer sig av att jag är så flitig under vintern, hm... I måndags rensade jag alla blomrabatter och pytteträdgårdslandet, men det var ju bara en njutning. Jag provsmakade även sommarens först egna jordgubbar, oj så gott. Nu sitter jag vid mammas köksbord och skriver eftersom det är enda stället jag har Wiifii-uppkoppling. Har nyss hälsat på mamma som igen är in på en två veckors intervalltid på lokala ålderdomshemmet. Jag var också i och pratade en god stund med föreståndarinnan för hemmet. Jag förbluffas över hur god vård och bra service den lyckliga staden erbjuder sina invånare, alla är så tillmötesgående och villiga att göra det bästa för min mamma och lugna oss. Det känns mycket tryggt. Det var mycket lättare för mamma att komma in andra gången på intervall för nu var allt hemvant och inte nytt. Skönt!! Nu ska jag svänga in till butiken och återvända till villan. Idag SKA jag komma mig iväg på länk eller cykellänk!!! Sen ljuvlig villabastu och SIMNING. I love it!! Glad sommar alla glada laxar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar